A második nap - a túra

2013.03.13. 23:03

Miután felkeltünk bőséges reggeli várt ránk.  Sajnos elég rossz idő volt, mert esett az eső. A busz 8 órakor indult a Községháza elől. Az első úti célunk Csetfalva volt, ahol megnéztük a református templomot, aminek gyönyörű szép kazettás mennyezete van. A fa harangtoronyba többen felmentek. Ezután a katolikus templomot néztük meg ahol Oxana néni mutatta be helyi a templomi életet. Kissé elázva szálltunk fel a buszra, hogy elinduljunk Tiszaújlakra.

A buszból megnéztük a tiszaújlaki sóhivatalt, ahol Esze Tamás bajba került a labancokkal, majd a Turulos emlékműhöz mentünk, ahol meghallgattuk az első kiselőadást, méghozzá II. Rákóczi Ferenc első győztes csatájáról.

Tiszaújlak után megálltunk Nagyszőlősön, ahol először a helyi gimnázium előtt megnéztük Bartók Béla szobrát és meghallgattuk a második kiselőadást. Innen a Perényi-kastélyhoz mentünk. Sajnos az eső is folyamatosan kísért bennünket.

A következő célunk Aknaszlatina volt, hol megnéztük a templomkertben lévő szoborparkot és megkoszorúztuk az első világháborús honvéd emlékművet. Rövid zötykölődés után érkeztünk meg Técsőre, ahol Kossuth Lajos mellszobrát eredetiben csodálhattuk meg. Innen indultunk el utolsó célállomásunkra Husztra. Ott megnéztük a református erődtemplomot és a sírkertet. Innen vettük az irányt Mezőgecsére.

A nagyon finom vacsora után ismét a Községházán találkoztunk, hogy megírjuk az útinapló újabb fejezetét, és ezután tértünk vissza szállásainkra.

Szerző: hiúz

Szólj hozzá!

Címkék: 2nap

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.