Hát eljött ez a nap is! Indultunk haza. Reggeli és szépítkezés után 8 órára kellett a hivatal elé menni, minden csomagunkkal.

DSC_0202.JPGAki távolabb lakott azt útközben vettük fel. Ők a kapuban álltak csomagjaikkal és várták, hogy odaérjünk a busszal.

DSC_0206.JPGSűrű integetések és apró könycseppek között hagytuk el Mezőgecsét, ahol nagyszerű napokat éltünk át. Még egy város várt ránk, Munkács.

DSC_0219.JPGA havas úton lassan tudtunk haladni, de ahogy közeledtünk Munkács felé az utak is egyre tisztábbak lettek. Hamarosan a távolban feltünt a vár, ahol Zrínyi Ilona olyan hősiesen feltartóztatta a labanc seregeket!

DSC_0236.JPGMiután megmásztuk a vár dombot, egyre beljebb és beljebb haladtunk a várban. Számos felvonóhídon, csapdajáraton és bástyán keresztül jutottunk be a belső várba, ahol aztán 45 perc szabad időt kaptunk, hogy vásárolhassunk ajándékokat az otthoniaknak.

DSC_0261.JPGA vár után ismét buszba ültünk és a belváros felé indultunk. A főtéren először megnéztük a városházát, majd tőle nem messze Zsófi kiselőadását hallgatuk meg Munkácsy Mihályról, aki annak a háznak a helyén álló házban született ahol azt emléktábla is jelzi.

100_7225.jpgInnen a sétáló utcán haladtunk tovább, hogy elérjük Munkácsy Mihály szobrát, amit eg is koszorúztunk.

DSC_0304.JPGMég mindíg tovább sétáltunk, de most már visszafelé és a sétáló utca közepe táján letértünk balra, hogy megnézzük a Rákóczi-kastélyt.

100_7230.jpgA városnézés zárásaként a kastély udvarán megkoszorúztuk a sztálini rezsim munkácsi áldozatatit, hiszen a "málenykij robot"-ra itt gyűjtötték össze a város magyar, német és ruszin lakóit.

DSC_0310.JPGVisszasétáltunk a buszhoz és Beregszászon át ismét a határra érkeztünk. Beregszászon még megálltunk vásárolni, hogy a maradék grivnyánkat is elköltsük, majd elköszöntünk András bácsitól, aki eddig kisért el minket. A határátkelés simán ment röpke egy óra alatt mindkét oldalon átengedtek.

100_7235.jpgEzután már csak idő kérdése volt, hogy mikor érünk haza. Még egyszer megálltunk egy fél órára az autópályán és így negyed nyolckor értünk az iskola elé, ahol már vártak minket szüleink.

100_7248.jpgSzerintünk nagyon jól sikerült ez a kirándulás, reméljük jövőre a mostani hatodikosok is átélhetik ezt a sok szép és jó kalandot!

Szerző: hiúz

Szólj hozzá!

Címkék: 5nap

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.